Mat & drikke
Mat- og drikkealternativene våre om bord varierer avhengig av reisemålet, lengden på flyreisen og tidspunktet på dagen. På de fleste flygninger kan du kjøpe snacks og drikke fra kafémenyen om bord hvis måltidene ikke er inkludert i billetten. Og kaffe og te er alltid gratis.
Måltider og snacks om bord
Kaffe og te serveres alltid gratis.
På SAS Plus og SAS Business er måltider og snacks inkludert.
På SAS Go kan du kjøpe snacks, småretter og drikke fra kafémenyen om bord
På flygninger til og fra reisemål utenfor Europa er måltider alltid inkludert, og du kan velge å oppgradere til et premium treretters måltid fra den eksklusive menyen vår.
Hvis du har spesielle kostholdsbehov eller -preferanser, kan du be om et spesialmåltid hvis flygningen inkluderer måltidsservice.
Allergier og intoleranser
SAS serverer ikke peanøtter eller peanøttprodukter på flygningene våre, men vi kan ikke garantere en allergenfri flygning, ettersom vi bruker ulike ingredienser, inkludert allergener. Vi kan heller ikke hindre andre reisende i å ta med seg allergenholdig mat om bord.
Hvis du har alvorlige allergier, anbefaler vi at du tar med deg eventuelle nødmedisiner og rådfører deg med legen din før du reiser.
Hvis du har peanøttallergi, må du informere kabinpersonalet når du går om bord. Vi vil be andre reisende om ikke å spise peanøtter eller peanøttbaserte produkter under flyreisen, men vi kan ikke garantere at andre reisende følger oppfordringen.
Spesialmåltider
Vi tilbyr en rekke spesialmåltider på SAS-flygninger for reisende med spesifikke kostholdsbehov eller preferanser. Hvis flygningen din inkluderer måltidstjeneste, kan du be om et spesialmåltid i stedet for standardmåltidet.
Typer spesialmåltider
Her er noen av spesialtmåltidene du kan be om:
Kostholds-/medisinsk måltid (f.eks. laktosefritt og glutenfritt)
Asiatisk måltid (retter fra ulike kjøkken)
Vegetarisk måltid (inkludert veganske og lakto-ovo-alternativer)
Barnemåltid (på utvalgte flygninger)
Slik bestiller du spesialmåltider
Hvis du reiser med SAS Go utenfor Europa, kan du be om et spesialmåltid på nett fra 10 dager frem til 24 timer før avgang.
Hvis du reiser med SAS Plus eller SAS Business, kan du be om et spesialmåltid ved å kontakte SAS kundeservice.