• Bestill Fly
  • Mine reiser
  • Innsjekk
  • Lavpriskalender
  • Destinasjoner
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjelp og info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjelp og informasjon

    • Still et spørsmål
    • Sjekk flystatus
    • Finn reiseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobb hos SAS
    • Punktlighet
    • Bærekraft
  • Hurtiglenker

    • SkyTeam
    • Skreddersy reisen din
    • SAS Sport
  • Inspirasjon

    • Våre reisemål
    • Anbefalte flyreiser
    • Reiseinspirasjon
    • Stopover

Last ned appen

Last ned SAS' app fra App StoreLast ned SAS' app fra Google Play
SAS logo
  • Brukervilkar
  • Befordringsvilkår
  • Informasjonskapsler
  • Administrer dataene mine
  • Tilgjengelighetserklæring

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalingsalternativer
  • Reiseinfo
  • Om bord
  • Mat drikke

Velkommen til vårt reiseinfosenter

Her finner du informasjon om reisen din etter emne eller hvor du er på reisen.

Velg hovedkategori

  • Før reisen
  • På reisedagen
  • Etter reisen
  • All informasjon

All informasjon

  • Innsjekking & ombordstigning
  • Om bord
  • Våre billettyper
  • Flyinformasjon
  • Bagasje
  • Reise med kjæledyr
  • Reise med barn
  • Administrer bestillingen din
  • Assistanse under reisen
  • På flyplassen

Om bord

  • Mat & drikke
  • Seter om bord
  • Underholdning
  • Reiseklasser
  • Wi-Fi

Mat & drikke

Mat- og drikkealternativene våre om bord varierer avhengig av reisemålet, lengden på flyreisen og tidspunktet på dagen. På de fleste flygninger kan du kjøpe snacks og drikke fra kafémenyen om bord hvis måltidene ikke er inkludert i billetten. Og kaffe og te er alltid gratis.

Måltider og snacks om bord

  • Kaffe og te serveres alltid gratis.

  • På SAS Plus og SAS Business er måltider og snacks inkludert.

  • På SAS Go kan du kjøpe snacks, småretter og drikke fra kafémenyen om bord

  • På flygninger til og fra reisemål utenfor Europa er måltider alltid inkludert, og du kan velge å oppgradere til et premium treretters måltid fra den eksklusive menyen vår.

  • Hvis du har spesielle kostholdsbehov eller -preferanser, kan du be om et spesialmåltid hvis flygningen inkluderer måltidsservice. 

Allergier og intoleranser

SAS serverer ikke peanøtter eller peanøttprodukter på flygningene våre, men vi kan ikke garantere en allergenfri flygning, ettersom vi bruker ulike ingredienser, inkludert allergener. Vi kan heller ikke hindre andre reisende i å ta med seg allergenholdig mat om bord.

  • Hvis du har alvorlige allergier, anbefaler vi at du tar med deg eventuelle nødmedisiner og rådfører deg med legen din før du reiser.

  • Hvis du har peanøttallergi, må du informere kabinpersonalet når du går om bord. Vi vil be andre reisende om ikke å spise peanøtter eller peanøttbaserte produkter under flyreisen, men vi kan ikke garantere at andre reisende følger oppfordringen.

Spesialmåltider

Vi tilbyr en rekke spesialmåltider på SAS-flygninger for reisende med spesifikke kostholdsbehov eller preferanser. Hvis flygningen din inkluderer måltidstjeneste, kan du be om et spesialmåltid i stedet for standardmåltidet.

Typer spesialmåltider

Her er noen av spesialtmåltidene du kan be om:

  • Kostholds-/medisinsk måltid (f.eks. laktosefritt og glutenfritt)

  • Asiatisk måltid (retter fra ulike kjøkken)

  • Vegetarisk måltid (inkludert veganske og lakto-ovo-alternativer)

  • Barnemåltid (på utvalgte flygninger)

Slik bestiller du spesialmåltider

  • Hvis du reiser med SAS Go utenfor Europa, kan du be om et spesialmåltid på nett fra 10 dager frem til 24 timer før avgang.

  • Hvis du reiser med SAS Plus eller SAS Business, kan du be om et spesialmåltid ved å kontakte SAS kundeservice.

Vanlige spørsmål






Gi oss tilbakemelding!

Kontakt SAS Customer Service

Det raskeste alternativet for å sjekke, endre eller kansellere en bestilling, eller for å legge til tilleggstjenester, er å logge inn på Mine reiser

Chat med oss

Middels lang ventetid. Vår chatterobot Ture kan hjelpe deg med de vanligste problemene 24/7. Og hvis Ture ikke kan hjelpe deg, kan du chatte med en agent.

Ring oss

Lengst ventetid. Ta kontakt ved å ringe SAS Customer Service eller vår egen hotline for EuroBonus Gull- eller Diamant-medlemmer.